- Úvod >
- Prečo UNIobchod >
- Eshop marketing
Eshop marketing
Úspech eshopu závisí od mnohých faktorov. Jedným z nich je aj dobre vedený marketing.
Už samotný systém pre eshop UNIobchod obsahuje marketingové nástroje pre zvýšenie predaja. Patria k nim:
- Navýšenie objednávky /up-selling, cross-selling. Presvedčenie zákazníka na väčší nákup priamo v košíku
- E-mailový marketing cez Newsletter
- Nástroje pre SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače)
- Prepojenie so sociálnymi sieťami
- Iné nástroje: Zľavové kupóny, Vernostný bodový systém, Darčeky k objednávke
Navýšenie objednávky v eshope
Pre motiváciu k nákupu sa v košíku zákazníka pri nákupnom procese môžu zobraziť aj ďalšie produkty, ktoré mu chcete odporučiť. Kupujúcemu tak môžete pripomenúť, aby si k danému produktu kúpil napríklad aj príslušenstvo, alebo iný s tým súvisiaci produkt.
Viete mu tak pohodlne poradiť a zároveň sa navýši aj cena objednávky a vy máte väčší obrat.
- Up-Selling je výraz pre obchodnú taktiku, ktorej cieľom je predať zákazníkovi lepší alebo drahší tovar - vyššiu verziu produktu, než si pôvodne vybral.
- Pre cross-selling (krížový predaj) je charakteristický predaj väčšieho množstva tovaru odporúčaním súvisiacich produktov.
V systéme UNIobchod túto službu využívate cez moduly: Súvisiace produkty, Príslušenstvo, alebo Odporúčané produkty. Môžete sa inšpirovať aj podľa toho, aké kombinácie produktov vaši zákazníci najčastejšie kupujú.
E-mailový marketing cez Newsletter
Rozosielanie vyžiadaných správ na e-mailové adresy ľudí, ktorí už nakúpili, alebo prejavili o ne záujem, je účinným prostriedkom na získanie lojálnych zákazníkov. Vyžaduje si spoľahlivé technické zázemie. Naviac musí byť vykonávaná v súlade so zákonmi o rozosielaní vyžiadanej reklamy a zákonom o ochrane osobných údajov GDPR.
UNIobchod systém dovoľuje vytvárať neobmedzený počet newslettrov a kampaní. Obsahuje nastavenia pre plnohodnotné sledovanie a vyhodnocovanie úspešnosti každého newslettra. Poskytuje podrobné štatistiky odoslaných, doručených ako aj otvorených/prečítaných newslettrov. Veľkou výhodou je automatické zaznamenanie údajov v prípade, že zákazník nakúpi produkty z doručeného newslettra. Získate tak reporty úspešnosti newslettra vzhľadom na koncového zákazníka a jeho nákupy.
Nástroje pre SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače)
Dobré nástroje na optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO) sú také, ktoré pri plnení eshopu ani nevnímate. Pri správne nastavenom eshope sa sami generujú z vyplnených textov. Zároveň si ich ale môžete aj sami špeciálne nastavovať. Jedná sa o Titulku /Title, Popis /Description, URL adresu, nadpisy H1, H2 ....
V UNIobchod systéme v praxi pri plnení eshopu stačí správne pomenovať jednotlivé kategórie, podkategórie a produkty eshopu. Dôležité je pri nich používať kľúčové slová, ktoré zadávajú vaši zákazníci. Ako si spraviť jednoduchú analýzu kľúčových slov sa naučíte na SEO školení, ktoré máte v akcii zdarma, alebo s 50% zľavou.
Prepojenie so sociálnymi sieťami
Zdieľanie produktov vášho eshopu na správne vybraných sociálnych sieťach Vám umožní virálne šírenie vašej značky, zvyšovanie návštevnosti vášho eshopu. Zároveň výrazne napomôže pri optimalizácii pre vyhľadávače.
Uniobchod systém plnohodnotne integruje zdieľanie produktov, aj textov a článkov eshopu na sociálnych sieťach. Táto funkčnosť je dosiahnutá aplikovaním protokolov OpenGraph a Schema.org pre korektné zobrazovanie príspevkov optimalizovane pre danú sociálnu sieť.
Iné marketingové nástroje
V UNiobchod systéme sú pre vás pripravené aj Zľavové kupóny, Kvantitatívne, Vernostné či Objemové zľavy alebo Darčeky k objednávke.
Tieto nástroje predstavujú ďalší prostriedok, ako navýšiť predaj alebo presvedčiť zákazníka na ďalší nákup.